Frame

De Voorleeshoek

Het ‘Netflix voor voorleesboeken’, zo omschreef magazine LINDA. de website van De Voorleeshoek. Ouders kunnen zich abonneren op de voorleesfilmpjes die kinderen in aanraking laten komen met kinderverhalen, prenten en klassieke muziek, onder meer ter stimulering van de leesvaardigheid. Anouk plaatst elke week nieuwe video’s op de site (tweehonderd per jaar). De Voorleeshoek sprint uit haar pilotfase, door samenwerkingen met bibliotheken en andere instanties, zoals bol.com, het Rijksmuseum en de Nederlandse Spoorwegen.

Frame

Het Pauperparadijs

Theaterspektakel Het Pauperparadijs was afgelopen jaren één van de meest spraakmakende theaterproducties in Nederland. Gespeeld in de openlucht, op de binnenplaats van het Gevangenismuseum in Veenhuizen, trok de voorstelling in twee seizoenen ruim tachtigduizend bezoekers. De website kreeg een veelvoud van die bezoekers te verwerken. Na een seizoen in Koninklijk Theater Carré keert Het Pauperparadijs in de zomer van 2021 weer terug in Veenhuizen.

Frame

KR&A Membership

KR&A verzorgt exclusieve research van de Europese vastgoedmarkt voor financiële professionals en publiceert dat via een online membership. Losse research artikelen zijn ook te koop. KR&A heeft grootse plannen om na Nederland ook de internationale markt te veroveren.

Frame

Tarcise Interieurdesign

Tarcise Interieurdesign mikt op het hogere segment in de markt voor meubels, styling en accessoires. Gevestigd in de nabijheid van Nijmegen bestrijkt ze een gebied in Gelderland, Brabant en Noord-Limburg voor particuliere klanten en een nog groter gebied voor bedrijfsinrichting. Daarom zijn de huizen daar van binnen allemaal mooier.

Frame

No Nonsense Pilates

Lonneke geeft Pilates in Amsterdam Zeeburg. In een zaaltje of, als het weer het toelaat, ergens buiten op een steiger. De website past bij haar aanpak: geen poespas, no nonsense. Ze belooft geen wonderen, maar wel degelijke lessen. Haar mooiste quote: ‘We drinken na de les ook geen thee samen.’ Lekker duidelijk.

Frame

Kinderopvang Dikkie & Dik

Kinderopvang Dikkie & Dik is een van de grotere organisaties voor kinderopvang in Eindhoven, met vijf locaties verspreid over de Lichtstad. D&D verzorgt voor- en naschoolse opvang voor schoolgaande kinderen en heeft peuterspeelzalen in fraai vormgegeven locaties. De website verschaft ouders informatie over de dienstverlening en biedt de mogelijkheid voor inschrijving of het boeken van een rondleiding op een van de vestigingen.

Frame

Midland Chiropractie

Met twee vestigingen is Midland Chiropractie goed vertegenwoordigd in midden-Nederland. In Veenendaal en Nieuwegein kunnen mensen terecht met hun klachten aan onder meer nek en rug. De website onderstreept de intenties van het bedrijf, om zich te profileren als een hoog kwalitatieve paramedische dienstverlener, die het net even wat beter aanpakt.

Frame

Sense FM

Sense FM verzorgt vanuit Utrecht al meer dan tien jaar facilitair advieswerk voor diverse grote organisaties en overheidsinstanties. De eigenaren zijn nauw betrokken bij de contentcreatie voor de website, die niet alleen informatief is maar ook dient als bindmiddel met (potentiële) klanten, door blogs, stellingen en twitterfeeds.

Frame

Via Berlin

Geëngageerd muziektheater in een vorm die Nederland, en veel omringende landen, nog niet kenden. Via Berlin heeft de afgelopen jaren bewezen iets nieuws op de podia te brengen, en trouwens ook daarbuiten, want veel voorstellingen zijn gemaakt voor openlucht, bos of strand. Het gezelschap werd in 2017 beloond met een meerjarensubsidie en met diverse nationale en internationale prijzen. De website geeft een overzicht van alle voorstellingen en een actuele speellijst, waar bezoekers hun tickets kunnen boeken.

Frame

Discovery Festival

Een festival over wetenschap…. is dat leuk? Ja, dat is superleuk. Want je vertoeft in Nemo Amsterdam niet alleen met een myriade aan IQ’s, je doet ook nog leuke wiskundige kwisjes met Volkskrantcolumniste Ionica Smeets en ervaart dat een geëlektrocuteerde knakworst ook best te eten is. En dan waren er ook nog de sexy robots. Ach ja, de good ol’ days. Het Discovery Festival is niet meer… (en de website dus ook niet).

Le Coq Normandie

Le Coq is een charmant vakantiehuis in Frankrijk, gelegen in het kustplaatsje Barneville-Carteret (La Manche, Cotentin), recht tegenover kanaaleiland Jersey. Als je houdt van strand, rust, kleinschaligheid, lekker eten, sport en wandelen kun je hier je hart ophalen. De lokale bevolking omschrijft het huis als ‘La maison Fifi Brindacier’ – het Pippi Langkous-huis. Ideaal voor gezinnen met kinderen: naast ruime kamers en grote tuin, heeft Le Coq overal hoekjes, serres, trapjes en gangetjes.

Vogels

Voor het Eindhovense Vogels – Europees marktleider in ophangsystemen van tv’s en andere apparaten – bouwden we in korte tijd een aantal special sites. Onder meer voor de PS3 Twistdock en de Ringo, een universeel ophangsysteem waarme je een iPad kunt bevestigen aan de muur of in de auto. Voor die laatste site ontvingen we zowaar complimenten vanuit Cupertino.

Frame

Orange Tennis

Orange Tennis verzorgt tennislessen in Ede en Lunteren aan tennisspelers van jong tot oud en van recreant tot wedstrijdspeler. Daarnaast ondersteunt het tennisverenigingen bij het opbouwen van het ledenbestand en het ontwikkelen van beleid en structuur.

The Inbox is a battle field

21/02/2020

Regelmatig zie ik ellenlange nieuwsbrieven in mijn mailbox voorbij komen, die ik net als zoveel anderen, snel oversla. Ik heb namelijk nog talloze andere ongelezen berichten die om aandacht vragen. The Inbox is a battle field, waarin een overvloed aan mails vechten om onze aandacht. Daarom: lange nieuwsbrieven werken niet.

Nieuwsbrieven of mailcampagnes werken pas goed als ze bezoekers naar je website lokken. Daar vindt immers de conversie plaats, daar verkoop je jouw producten en diensten, daar kun je bezoekers uitgebreid vertellen over al het andere werk dat je doet.

Waarom zou je bezoekers met lange teksten dwingen om in hun inbox te blijven hangen? De kans is groot dat ze de mail niet eens lezen. De gemiddelde Nederlander ontvangt tussen de 40 en 70 e-mails per dag. Volgens Frankwatching was de gemiddelde open rate in 2019 slechts 24,63%.

En nog belangrijker: steeds meer mensen openen hun mail op een mobiel device. In 2019 werd 60% van de e-mail geopend op mobiel (bron: E-mail benchmark 2019, Frankwatching). Bedenk eens hoe je het zelf vindt om een nieuwsbrief van een A4 lang te moeten lezen op je mobiel.

Opslaan voor later, dan? Mooi bedacht, maar dat blijkt al jaren niet te werken. In 2013 concludeerde Acxion (Email Marketing and Mobile Devices: A Survey of Consumer Habits and Perceptions) dat 60% van de ontvangers die e-mail opslaat om later te lezen, er daarna nooit meer naar omkijkt. Wanneer heb je dat voor het laatst zelf gedaan?

Daarom een aantal aanbevelingen:

  • Gebruik geen lange teksten in de mail zelf.
  • Gebruik de blogfunctie van je site voor het maken van de individuele berichten.
  • Maak vervolgens van elke bericht een korte prikkelende tekst die doorklinken naar je website, zodat bezoekers daar lezen waar de conversie moet plaatsvinden.
  • Meten is weten, zorg dat je kunt meten hoeveel mensen je mails openen en doorklikken. Leer van de statistieken.
  • Doe aan A/B-testing. Gebruik verschillende mails bij verschillende controlegroepen om erachter te komen welke mail het beste werkt.
  • Kies één thema per campagne, overlaad de lezer niet met informatie.
  • Kies liever voor een hogere frequentie, dan voor meer onderwerpen.
  • Stel de lezer centraal: de boodschap moet niet zijn, kijk eens wat ik allemaal heb gedaan, maar lees hier wat jij (door ons) kunt doen.
  • Zorg voor responsive content: zorg dat het bericht geoptimaliseerd is voor elk apparaat. Het moet op de mail net zo prettig lezen als op een desktop. En belangrijk: kleinere letters betekent niet dat een mail responsive is.
  • Zorg voor dynamische content: pas de content aan (indien mogelijk) aan de ontvanger (verkoop geen maandverband aan mannen).
  • Personaliseer de mail om de verdenking van spam of phishing te voorkomen: geen anonieme tekst, of een aanhef ‘beste lezer’, maar: beste Jan, Joaquin of Youssra.
  • Hou je aan de wet. Verstuur geen ongevraagde mails en zorg dat je lezers zich kunnen afmelden voor de nieuwsbrief. 

Als je bovenstaande tips ter harte neemt, zal het met de afmeldingen wel meevallen.

Neem contact op...

als je vragen hebt of gewoon wat van je wilt laten horen.

Typ hier je naam

Dit veld is verplicht

Typ hier je e-mail

Dit veld is verplicht

Typ hier je organisatie

Dit veld is verplicht

Typ hier je bericht

Dit veld is verplicht